کوهنوردان آزاد کهگیلویه وبویر احمد
وبلاگی جهت خبرهای صعود گروههای نیکان دنا-ال نود-قدویس کشاورزی وهمراهی کوهنوردان بوشهر-بهبهان-.....
قالب وبلاگ
چت باکس

به تماشای تاج زیبای کل خرمن

"قله کل خرمن" با ارتفاع  4180 متر از سطح دریا یکی از قله های مرتفع کوهستان دنا در غرب "قله نول" و مشرف بر منطقه زیبای "که گل"  قد برافراشته است . مدتها بود تاج هلالی این قله زیبا   ما را به خود می خواند و ما نیز منتظر فرصتی برای پای نهادن بر آن  بودیم .

سرانجام در تاریخ 13/7/91 فرصت مهیا گردید و همنوردان (منصور عادلخانی ، عبداله مردانی ، رحمت اله کاظمی  ، ابراهیم رستمی پور ، عبدالمحمد دانشی ، رسول بهزادیان ، قدرت اله کاظمی  رضا کاظمی) راس ساعت 13.20 با ماشین از  یاسوج حرکت کردیم . البته قرار براین بود آقایان  عبدالحسین صالحی ، یحیی نظری  و احسان نادری نیز بعدا حرکت نموده و به گروه ملحق شوند .  ساعت 14.30 به انتهای جاده خاکی بالاتر از پاسگاه سرمحیط بانی " کل گل" رسیده و صعود در امتداد  رودخانه که گل آغاز شد. در مسیر حرکت ، صدای زمزمه آب و  عطر پونه و چوبل احساس طراوت و شادابی خاصی  را به افراد گروه می داد .

پس از طی مسافت زیادی  نزدیک به  انتهای تنگه  شروع به جستجوی جای مناسبی جهت اطراق شب نموده و سرانجام در دامنه دیواره سمت چپ تنگه  اشکفتی هویدا گردید که  ان را مرتب و جهت استراحت شب آماده کردیم . یا توجه به اینکه آقایان صالحی ، نظری و نادری که  چند ساعت پس  از گروه اول حرکت کرده بودند لذا اعضای گروه با روشن کردن آتش ، صدا زدن و استفاده از نور چراغ پیشانی  سعی در راهنمای آنان داشتند که پس از مدتی آقای صالحی و سپس آقایان نظری  و نادری به محل اسکان رسیدند. شب با هوای مطبوع نه چندان سرد کوهستان سپری نموده و ساعت 5.20 صبح روز زیر اسمان صاف و پر ستاره  صعود را از سر گرفتیم . مسیر صخره ای خشن و با شیب تند همنوردان را  به مبارزه می طلبید و آنان نیز با تمام توان چنگ در چنگ صخره ها پیش می رفتند . در ساعت 6.30 نمای زیبا و پر ابهت قله از دور نمایان گردید و نهایتا ساعت 8.15 پای بر قله گذاشتیم . از آن بالا نمای "قله بازن پیر" در سمت شرق و قلل "نمک ، برف کرمو و حوض دال"  واقعا دیدنی بود . پس از تماشای مناظر اطراف و گرفتن  عکس در ساعت 8.50 قله را ترک و پس از صرف صبحانه در ساعت 9.10 در پای قله ، عزم بازگشت نموده و مسیر تنگه را در پیش گرفتیم . در مسیر پس از جمع آوری وسایل در محل اقامت شب راه  را ادامه و ساعت 11.40 به رودخانه رسیده و در راستای آن ادامه دادیم . ساعت 14.15 به چشمه " او سردو"  رسیده و با خودرو آنجا را ترک  و ساعت 15.25 وارد یاسوج شدیم .

[ دوشنبه هفدهم مهر 1391 ] [ 3:35 بعد از ظهر ] [ حمزه سی سختی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ جهت گزارشات از صعودهای مختلف وبرنامه ها و عکس ها وتبادل نظرات کلیه گروههای کوهنوردی استان ایجاد شده است. خواهشمند است کلیه همنوردان وبازدیدکنندگان گرامی از وبلاگ عکسها ,نظرات,انتقادات,وپیشنهادات خود را به ایمیل hsisakhti@gmail.com ارسال فرمائید
ضمنا آدرس فیس بوک گروه جهت پست عکس ومطالب به صورت مستفیم توسط همه اعضای گروه موجود می باشدhttps://www.facebook.com/groups/denasabz/. با تشکر حمزه سی سختی